Absolventi ŠKODA AUTO Vysoké školy - Ing. Martina Petrtýlová

6/29/2017
​Martina pochází z Jičína, aktuálně však žije v Praze. Navazující magisterské studium na ŠKODA AUTO Vysoké škole úspěšně ukončila v roce 2014 a ihned po absolvování studia nastoupila do společnosti Estée Lauder, ve které začínala nejprve na oddělení HR. Postupně se přes marketing dostala na pozici PR, v rámci které se aktuálně stará o propagaci sedmi celosvětově známých značek.
Ve volném čase se ráda věnuje sportu – a to především běhu, badmintonu, volejbalu a vysokohorské turistice. Jistě i díky své profesi se zajímá také o módu a design.

​Na ŠKODA AUTO Vysoké škole jste vystudovala nejprve bakalářský obor Podniková ekonomika a finanční management a následně navazující magisterský obor Globální podnikání a právo – co nejdůležitějšího Vám tyto obory daly do praxe?
Co se týče bakalářského programu, nejvíce přínosná mi byla půlroční povinná praxe, kterou jsem sice neabsolvovala ve společnosti ŠKODA AUTO, ale díky této praxi jsem měla možnost vyzkoušet si práci se vším všudy. Je to velká příležitost, a když toho student správně využije, získá kontakty a zkušenosti, ze kterých může čerpat celý život. Jako velikou výhodu při studiu na ŠKODA AUTO Vysoké škole spatřuji v tom, že studentům své znalosti předávají odborníci ve svém oboru a výuka, se díky příkladům z praxe stává pro studenty přínosnější. Magisterský obor byl zase jedinečný k individuálnímu přístupu učitele ke studentovi, student mohl s učitelem diskutovat a danou problematiku tak lépe pochopit.

 

Máte za sebou studijní výjezd do finského Seinäjoki – jak na tuto svou část studijního života vzpomínáte?
Na Erasmus ve Finsku vzpomínám velmi ráda, byla to skvělá zkušenost, jak v dobrém, tak špatném. Zkušenost je to ale bohužel nepřenosná. Pokud bych mohla Erasmus doporučit studentům, řekla bych jediné – pokud můžete, vyjeďte. Je to tisíckrát omílané klišé, ale je to pravda. 
Díky Erasmu jsem poznala nový způsob výuky, více se osamostatnila, seznámila se s odlišnými návyky studentů z jiných zemí. Žila v zemi, která má krásnou přírodu, města, kulturu ale i pověstnou finskou zimu a tmu, které jsem ke konci Erasmu nenáviděla. A těšila se domů.

 

V rámci studia jste byla na několika praxích ve společnosti ŠKODA AUTO, ale po absolvování jste se profesně vydala mimo oblast automotive. Automobilový průmysl Vás tedy nelákal?
Já jsem o práci ve ŠKODA AUTO zájem měla, hlásila jsem se na Trainee program, kam mě nevzali, a dnes jsem za to vlastně velmi ráda. Díky tomu jsem začala pracovat v  Estée Lauder a dostala příležitost, ke které bych se jako čerstvý absolvent dostávala ve ŠKODA AUTO dlouhou dobu. Přesto si stále myslím, že je ŠKODA AUTO skvělý zaměstnavatel.

 

Aktuálně tedy pracujete v Esteé Lauder. Jak jste se k této práci dostala a co všechno máte na starosti?

Do Estée Lauder jsem napsala, i když nikoho nehledali. Nejdříve mě vzali na zkušenou na oddělení HR, po třech měsících na poloviční úvazek do marketingu, když mi skončil poloviční úvazek, byla mi nabídnuta pozice PR. Nikdy jsem o PR neuvažovala, ale PR si našlo mě. Nedokážu si představit, že bych dělala něco jiného.
Starám se o Public Relations sedmi značek (Estée Lauder, Tom Ford, DKNY, Michael Kors, Ermenegildo Zegna, Tommy Hilfiger a Aramis). Komunikuji s novináři, připravuji tiskové zprávy, spravuji sociální média Estée Lauder, spolupracuji s bloggery, vloggery a celebritami, organizuji eventy, připravuji tištěný mailing pro naše zákazníky. PR je práce různorodá, potkáváte se s novými lidmi, poznáváte zajímavá místa. Někdy mám pocit, že je toho moc – přeci jenom každý měsíc uvádíte několik nových produktů, výstupy musí být vidět a neustále svoji práci reportujete a obhajujete. Nicméně PR je obor, ve kterém chci zůstat.

 

Zmiňujete práci s vloggery a bloggery? Jak se Vám s nimi spolupracuje? 

Když jsem nastoupila, komunikace s bloggery a influencery byla v plenkách.  Firma na tento kanál zapomínala a nebyl pro ní prioritou.  Za dva roky se v této oblasti hodně změnilo. Firmy pochopily, proč je tento druh komunikace důležitý. Blogeři a influenceři jsou velkou součástí každé z kampaní, které připravujeme. Berou se jako právoplatný marketingový kanál, přes který k zákazníkům promlouváte.

Nedá se jednoznačně říct, že se s nimi spolupracuje dobře, nebo špatně. Spolupráce a komunikace se člověk od člověka liší. Důležitá je moje důslednost a jasné nastavení spolupráce. Snažím se každého dobře poznat a kampaně, které mám na starosti takzvaně šít na míru. Nejdříve produkt posílám na vyzkoušení a nechám se bloggera do produktu zamilovat. Nikoho ke spolupráci nepřemlouvám, přeci jenom jsou naše produkty natolik exkluzivní, že si můžeme vybírat. Nechci nikoho, kdo mi za peníze podpoří vše, co si budu přát. Spolupracuji jen s těmi bloggery, celebritami, vloggery, kterým čtenáři věří a kteří jsou o našich produktech přesvědčeni a mají je rádi.


Co byste doporučila studentům, kteří by se chtěli vydat stejným směrem a chtěli by se zabývat PR aktivitami podobně zaměřených společností? Na co by se v rámci studia měli zaměřit?
Na Univerzitě Karlově i na jiných školách existují obory zaměřené přímo na PR, ale tímto směrem bych se neubírala. Studium na ŠAVŠ se mi zdá optimální. Vystudujete obor Globální podnikání a právo, ale díky znalostem a zkušenostem, které jste si během studia i praxe nasbírali, můžete pracovat v jakémkoliv odvětví. Všeobecné znalosti a přehled se k PR pozici hodí daleko více než, když je člověk omezený pouze a jenom oborem, který vystuduje. Samozřejmě je dobré o daném oboru, alespoň trochu vědět, ale někdy jsou selský rozum a intuice daleko cennější než nastudovaná problematika. Pokud se jednoho dne rozmyslím, že mě PR přestalo bavit, stále se mohu věnovat něčemu jinému.

 

A nyní jedna otázka na závěr - pokud byste si měla opět vybrat vysokou školu – vybrala byste si ŠKODA AUTO Vysokou školu?
Nemohu posoudit, jinou školu jsem nestudovala (kromě té v zahraničí).  Samozřejmě byly dny, kdy mě škola nebavila, ale na celé studium vzpomínám velmi ráda. Nejvíce na hodiny psychologie s docentem Pavlicou, na právo s docentem Šmejkalem a vůbec na vyučování se všemi odborníky, které jsem měla při svém studiu možnost potkat. Skvělé na škole bylo také její vybavení, knihovna, studovna i nádherné prostředí, ve kterém jsme se jako studenti pohybovali. Člověk si to všechno uvědomí až zpětně.
Díky škole jsem poznala skvělou partu lidí, se kterou se setkáváme do dneška. Takže pokud bych měla odpovědět na otázku, zdali bych si vybrala opět ŠKODA AUTO Vysokou školu, tak určitě ano.


RSS
Tento web používá k poskytování funkcí a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více o podmínkách používání těchto stránek najdete zde.