Mezinárodní marketing
Základní informace o studiu
Specializace Mezinárodní marketing je součástí studijního programu Ekonomika a management. Jejím cílem je poskytnout fundovaný základ pro budoucí kariéru vrcholového manažera v mezinárodním prostředí průmyslových firem, konzultačních společností či firem poskytujících průmyslové služby.
Součástí širokého záběru vzdělání jsou znalosti:
- středně pokročilé ekonomie
- mezinárodních účetních standardů
- finančního řízení korporace včetně aspektu mezinárodního zdanění globálních logistických řetězců
- osvojení vyjednávacích a komunikačních dovedností
- středně pokročilá úrovň dvou světových jazyků
Profil absolventa
Diplomová práce obvykle řeší aktuální otázky rozvoje poznání a trendů v oboru.
V rámci bloku povinně volitelných předmětů si studenti mohou zvolit šestitýdenní pracovní stáž. Pracovní stáž je určena zejména pro studenty přicházející z jiných vysokých škol tak, aby před ukončením studia nabyli potřebné pracovní zkušenosti, které jim pomohou lépe se uplatnit na pracovním trhu v Čechách i v zahraničí.
Studenti mohou v rámci programu Erasmus strávit také semestr či dva na některé z více než šedesáti partnerských univerzit nebo v některém z partnerských podniků v zahraničí. Škoda Auto Vysoká škola nabízí rovněž možnost získat zahraniční zkušenost z praktikantského či studijní pobytu v méně obvyklých destinacích, jako jsou Indie, Jižní Korea, Vietnam, Izrael či USA.
Studenti specializace Mezinárodní marketing mají možnost ucházet se o dvojitý diplom (double degree) ve spolupráci s University of Applied Sciences Upper Austria, Global Sales and Marketing Study Programme v rakouském Steyru.
Kompletní informace k přijímacímu řízení a podmínky nutné pro přijetí naleznete ZDE.
Absolvent specializace Mezinárodní marketing je připraven pro práci v obchodních a marketingových odděleních firem operujících na globálních trzích. Vzhledem k mezinárodnímu charakteru obchodních styků je vybaven i potřebnými jazykovými znalostmi a interkulturními kompetencemi. Absolvent specializace je připraven definovat, analyzovat a řídit firemní procesy v mezinárodním prostředí, protože rozumí strategickým souvislostem marketingových, obchodních, finančních, výrobních a logistických rozhodnutí.
Uplatnění absolventů
Absolventi pracují v pozicích středního a vyššího managementu v útvarech mezinárodního nákupu, produktového marketingu, mezinárodního marketingu, Public Relations, asistentů členů správní rady nadnárodních společností, vedoucích mezinárodních projektů, manažerů v zahraničních pobočkách nebo v mezinárodních firmách v zahraničí apod.
Absolventi pracují na pozicích, jako jsou:
manažer prodeje; manažer nákupu; specialista/manažer mezinárodního marketingu; specialista/manažer mezinárodních projektů; tiskový mluvčí; PR specialista/manažer; specialista/manažer strategického plánování či asistent vrcholového managementu a dalších.