Pohledem studentů

Rozhovor se studentkou oboru Podniková ekonomika a finanční management Klaudií Olšákovou

8/29/2017

Na svou povinnou praxi v 5. semestru již nastoupila Klaudie Olšáková, která u nás studuje obor Podniková ekonomika a finanční management. V rozhovoru s Klaudií, kterou jsme vyzpovídali, se dozvíte nejenom více o oboru Podniková ekonomika a finanční management, ale i o výběru její praxe a jejích zkušenostech se studiem u nás.


Pro studium na ŠKODA AUTO Vysoké škole jste si zvolila obor Podniková ekonomika a finanční management. Co Vás přesvědčilo pro výběr tohoto oboru?

Vždy mě bavila práce s čísly. Na základní i střední škole jsem měla na starosti finance celé třídy, byla jsem tzv. pokladník.
Navíc účetnictví mě na střední škole velmi bavilo a dokonce bylo jedním z mých volitelných maturitních předmětů. Jedním z důvodů také bylo to, že jsem chtěla vědět, jak se finance řeší ve velkých společnostech, které mají milionové obraty. Proto pro byla volba tohoto oboru vcelku jasná.


Který z dosud odstudovaných předmětů Vás zaujal nejvíce?

Rozhodně Účetnictví. Sice se jedná o jeden z nejtěžších předmětů u nás na škole, ale když se mu dostatečně věnujete, dá se zvládnout. Naučila jsem se, že účtování není jen o má dáti / dal, ale je potřeba transakcím rozumět do hloubky a vědět, co pro podnik znamenají.


Tento semestr Vás čeká povinná praxe. Kde se chystáte svou praxi absolvovat?

Mým primárním cílem byla společnost ŠKODA AUTO a.s. a to nejen proto, na jaké vysoké škole studuji. Tato společnost pro mě totiž znamená prosperitu a je známkou světového úspěchu. Navíc je mi sympatický jejich přístup k zaměstnancům a možnost se kariérně rozvíjet. Praxi jsem zde nakonec i získala.


Doporučila byste svým budoucím spolužákům výběr oboru Podniková ekonomika a finanční management?

Určitě. Dle mého názoru se jedná o velmi zajímavý obor, o jehož absolventy vždy bude poptávka. Peníze jsou přeci nejdůležitějším faktorem pro správně fungující podnik a je třeba jim rozumět, což se studiem tohoto oboru jistě naučíte.