Menu

Jakub Hanuš

ředitel Skiareálu Ještěd

IMG_0234.jpeg

Jakub Hanuš pochází z Turnova a studium na Škoda Auto Vysoké škole ukončil v roce 2014 titulem Ing. Pro své studium u nás si zvolil bakalářský obor Podniková ekonomika a management obchodu, následně pokračoval oborem Globální podnikání a marketing, který dokončil v kombinované formě.

Při studiu ŠAVŠ strávil semestr na pracovní stáži ve Velké Británii ve společnosti Bentley  Motors Ltd. Další zkušenosti sbíral v marketingovém oddělení Škoda Auto.

Od roku 2013 pracoval v Porsche Česká republika na pozici marketingového specialisty. Na starost měl eventy a sponzoringové akce pro vozy značky Audi, spolupracoval na nastavení strategie marketingové komunikace pro český trh. Automobilový průmysl opustil v roce 2018, kdy se stal ředitelem Skiareálu Ještěd. V rámci své současné pozice se stará nejenom o celý chod střediska, ale i o jeho dlouhodobý rozvoj a investice.

Zároveň se věnuje vlastnímu cestovatelskému bloggu jakubhanus.com. Cestování  je totiž jednou z jeho největších zálib. Rád sportuje a fotografuje, je také fanouškem automobilů.

Co Vás konkrétně motivovalo k přihlášení na Škoda Auto Vysokou školu (dále ŠAVŠ)?

Vybíral jsem mezi několika vysokými školami s ekonomickým zaměřením. Věděl jsem, že teoretický základ získám na všech školách takřka stejný. Většina lektorů na ŠAVŠ zpravidla vyučovala i na VŠE nebo TUL. Rozhodující pro mě byla jednoznačně možnost získání potřebné praxe už během studia, což pro mě později bylo klíčové a těžím z toho dodnes.

Nastartovala se Vaše kariéra již během studia?

S odstupem času to dnes mohu určitě potvrdit. Kromě povinné praxe v bakalářském studiu, kdy jsem vycestoval v rámci Erasmu do zahraničí, jsem později při škole sbíral další pracovní zkušenosti v marketingovém oddělení Škoda Auto. Následně se mi naskytla příležitost ucházet se o trvalé místo u českého importéra značky Audi a během poměrně náročného assesment centra jsem uspěl. Bez absolvované praxe by se to určitě nepodařilo, velmi pravděpodobně bych k výběrovému řízení ani nebyl přizván.

Je nějaký předmět či vyučující, na kterého rád vzpomínáte?

Hodně přínosné pro mě byly přednášky a cvičení s panem docentem Štrachem nebo paní docentkou Přikrylovou, protože marketing a management mě vždycky zajímaly. Svoje kouzlo určitě měly i přednášky s panem doktorem Frischmannem z oblasti práva a neznám studenta, který by rád nezavzpomínal na hodiny s panem docentem Jáčem.

Máte nějakou pikantní historku ze studentského života na ŠAVŠ, o kterou se s námi můžete podělit?

Studentský život na ŠAVŠ jsem si ohromně užil se vším, co k němu patří. Měl jsem štěstí na spoustu skvělých kamarádů, se kterými se pravidelně vídám pracovně nebo ve volném čase i dnes po letech. Pikantních historek mám spoustu, ale nechám si je pro sebe, protože nejsem dobrý vypravěč. Každý student si je musí zažít na vlastní kůži.

Během Vašeho studia u nás jste vycestoval na stáž do Bentley Motors Ltd. Jak na tuto zkušenost vzpomínáte? Udržujete stále kontakty s kolegy, se kterými jste pracoval?

Na půlrok strávený na ostrovech vzpomínám velmi rád. Dal mi toho hodně jak do pracovního, tak soukromého života. Zdokonalil jsem si angličtinu, naučil se o sebe postarat v novém prostředí a měl jsem jedinečnou možnost nahlédnout do denního provozu automobilky Bentley. Na místě jsme s kamarády z ŠAVŠ měli k dispozici moje vlastní auto z Čech, takže každou volnou chvíli jsme využili k výletům do přírody nebo okolních měst. Kolegové z práce nás brali jako plnohodnotné členy týmu a strávili jsme s nimi spoustu času i mimo práci, s některými jsem v občasném kontaktu dodnes. Byla to prostě super zkušenost a všem ji doporučuju.

Vystudoval jste u nás marketing a této oblasti jste se věnoval i  po úspěšném absolvování ŠAVŠ – nejprve ve Škoda Auto a poté v Porsche Česká republika. Jak se člověk, který pracuje v marketingu v automotive, stane ředitelem střediska Skiareál Ještěd? A co vše máte v rámci Vaší aktuální pozice na starost?

Hodně lidí se mě na to ptá. V Porsche Česká republika jsem měl na starosti eventy a sponzoringové aktivity značky Audi. Jedním z marketingových partnerů značky byl a je dodnes Skiareál Špindlerův Mlýn, který je považován za české „Home of quattro“. Díky společným projektům jsem si zde vytvořil kvalitní kontakty. Na podzim roku 2017 si společnost Tatry Mountain Resorts (TMR), do které částečně spadá i špindlerovský areál, pronajala lyžařské středisko na Ještědu a já jsem v té době zrovna uvažoval, že se po 6 letech v Praze vrátím zpět do Turnova, odkud pocházím. Společnost TMR přišla s nabídkou vést Skiareál Ještěd a já jsem tuhle výzvu přijal s velkým respektem a zároveň pokorou. Na starosti mám jak celkový chod střediska po provozní, obchodní, finanční nebo personální stránce, tak i dlouhodobý rozvoj střediska a investice. Samozřejmě za pomoci kolegů a silného zázemí TMR. Na Ještědu máme velké plány a věřím, že se nám podaří je realizovat.

Co byste ŠAVŠ popřál do dalších let?

V prvé řadě chci poděkovat za vše, co mi tahle vysoká škola během studia dala. Troufám si říct, že v rámci soukromých institucí s podobným zaměřením nemá v České republice konkurenci. Popřál bych do budoucna co nejvíce šikovných studentů, kteří po absolvování najdou to nejlepší pracovní uplatnění v jejich oboru.