
Nákup
Základní informace o studiu
Specializace Nákup je součástí studijního programu Ekonomika a management.
Cílem je díky předanému teoretickému základu v disciplínách manažerských a marketingových vybavit studenta pro oblast nákupu v mezinárodním prostředí. Proto se profilující předměty této specializace zaměřují nejen na samotný nákupní rozhodovací proces, aktuální otázky z oblasti nákupu a podporu B2B vztahů, ale pozornost je velkou měrou věnována projektovému managementu, procesnímu řízení, logistice podniku, mezinárodnímu obchodu, operačnímu výzkumu, finanční analýze podniku nebo personálnímu managementu.
Cílem je díky předanému teoretickému základu v disciplínách manažerských a marketingových vybavit studenta pro oblast nákupu v mezinárodním prostředí. Proto se profilující předměty této specializace zaměřují nejen na samotný nákupní rozhodovací proces, aktuální otázky z oblasti nákupu a podporu B2B vztahů, ale pozornost je velkou měrou věnována projektovému managementu, procesnímu řízení, logistice podniku, mezinárodnímu obchodu, operačnímu výzkumu, finanční analýze podniku nebo personálnímu managementu.
Vyučující se snaží o co nejvyšší míru propojení teoretických a praktických dovedností, a to díky případovým studiím, interaktivním manažerským hrám nebo simulaci nákupního jednání přímo ve výuce. Pravidelně se studenti setkávají s odborníky z praxe ve formě přednášek, workshopů nebo při povinné praxi. Ta je zařazena do studijního plánu jako povinný předmět. Z velké části studenti svou praxi absolvují v oddělení Nákupu ve Škoda Auto a. s. nebo jiných partnerských společností Škoda Auto Vysoké školy či zahraničních podnicích, především v rámci koncernu Volkswagen, do kterých vyjíždí za podpory programu Erasmus+.
Studenti mohou v rámci programu Erasmus strávit také semestr či dva na některé z více než šedesáti partnerských univerzit školy. Škoda Auto Vysoká škola nabízí rovněž velmi zajímavé projekty mimo Erasmus a je tak možné si pro svou zahraniční zkušenost zvolit i destinace jako Čína, Indie, Jižní Korea či USA.
Škoda Auto Vysoká škola nabízí studium v navazujícím magisterském programu Ekonomika a management, kde studenti mohou rozšířit či prohloubit své znalosti a dovednosti.
Kompletní informace k přijímacímu řízení a podmínky nutné pro přijetí naleznete ZDE.
Profil absolventa
Studijní specializace je zaměřena na oblast nákupu. Absolvent specializace má znalosti a dovednosti potřebné pro výkon, analýzu a řízení nákupního rozhodovacího procesu. Kromě seznámení se s parametry vztahů a vazeb ekonomických subjektů činných na B2B trhu je profilující výuka orientována na marketingovou komunikaci, procesní a projektové pojetí nákupních činností, operační výzkum, logistiku, fungování dodavatelských řetězců a mezinárodní obchod. Studijní specializace rovněž poskytuje absolventům trénink nákupních dovedností, vč. nákupních jednání a vyjednávání.
Uplatnění absolventů
Studijní specializace nákup poskytuje absolventovi studijního programu ucelené bakalářské vzdělání, které mu umožňuje vykonávat v podnicích působících v oblasti strojírenství (především v automobilovém průmyslu a souvisejících odvětvích), ale i v dalších výrobních či nevýrobních odvětvích pozici nákupčího. Zároveň je absolvent vybaven teoretickými znalostmi, umožňujícími pokračovat ve studiu v navazujícím studijním programu magisterského typu v České republice či v zahraničí.
Absolventi se uplatní na pozicích, jako jsou:
Absolventi se uplatní na pozicích, jako jsou:
nákupčí; nákupčí specialista; value stream specialista, specialista vendor managementu.