28.11.2025
Dne 26. listopadu 2025 převzal v polské Lodži na konferenci Joint and Double Degree Programmes in Europe Pavel Štrach prestižní ocenění Co-Create to Educate: International Collaboration Award. Ocenění získal za dlouhodobou iniciativu v oblasti joint a double degree studijních programů.
Pavel Štrach, garant navazujícího magisterského programu Ekonomika a management, stál u zrodu všech dosavadních double degree programů na Škoda Auto Vysoké škole a nadále pracuje na jejich rozšíření. Je rovněž řešitelem projektu Erasmus Mundus Design Measures, realizovaného ve spolupráci s univerzitami z České republiky, Rumunska, Finska a Slovenska. Cílem projektu je vytvořit evropský studijní program v oblasti Automotive Computing, který se letos zařadil mezi Top 10 joint and double degree iniciativ v Evropě (pořadí uvnitř první desítky nebylo vyhlašováno).
Mezinárodní ocenění potvrzuje významný přínos Pavla Štracha k rozvoji evropské spolupráce ve vysokoškolském vzdělávání. Škoda Auto Vysoká škola je českým lídrem v nabídce double degree studijních programů.
Medailonek Pavla Štracha:
Pavel Štrach je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze, Fakulty managementu (Bc., Ing.) a Fakulty podnikohospodářské (Ph.D.), absolvoval rovněž doktorské studium na University of Otago, School of Business v Dunedinu na Novém Zélandu. Habilitoval v oboru management na Prešovské univerzitě v Prešově. Více než 10 let působil jako stálý hostující profesor na IONA College, LaPenta School of Business v New Yorku. V letech 2014 až 2016 pracoval jako profesor pro mezinárodní služby a inovace na University of Applied Sciences, School of Management v rakouském Steyru. Na Škoda Auto Vysoké škole působí od roku 2006 v různých pozicích – ředitele MBA programu, garanta navazujícího magisterského studijního programu, vedoucího katedry marketingu a managementu či prorektora pro zahraniční vztahy. Odborné práce Pavla Štracha zabývající se problematikou strategií v mezinárodním podnikání byly publikovány ve více než 25 zemích 4 kontinentů, např. v časopisech Services Marketing Quarterly, Journal of Global Scholars of Marketing Science či Journal of Product and Brand Management.
Na Škoda Auto Vysoké škole vyučuje předmět základy managementu, mezinárodní marketing, dealer management a vede diplomový seminář.