Menu

Václav Volf

projektový manažer pro kompletní testování a validaci vozidla, Volkswagen Group

Václav Volf u nás studoval bakalářský program Podniková ekonomika a řízení provozu, logistiky a kvality a následně navazující magisterské studium Podniková ekonomika a management provozu, které zakončil v roce 2020.

Do bakalářského studia na ŠAVŠ nastoupil v roce 2014 jako absolvent česko-rakouského jazykového gymnázia ve Znojmě a zároveň fanoušek všeho, co jezdí, věděl, že svou kariéru chce ubírat směrem do koncernu VW, a ŠAVŠ pro něj byla správným odrazovým můstkem.

cb7cb88e-6afc-44bf-ad0f-ed9dc9421569.jpeg

Už v prvních letech studia začal pracovat na poloviční úvazek ve Škoda Auto – nejprve na oddělení Technického vedení projektu, kde získal vhled do organizace a řízení projektů v rámci technického vývoje automobilky, a poté dva roky v závodní sekci Škoda Motorsport. Zde jako asistent vedoucího staveb závodních vozů zajišťoval chod dílny, přes nezbytnou administrativu či překlady, až po účast na testovacích i prezentačních jízdách a závodech v ČR i zahraničí.

Zapomenout nelze ani na jeho zahraniční pobyty. Nějaký čas strávil u Audi v Ingolstadtu, kde v oddělení veletržních a výstavních vozů zajišťoval kompletní „život“ automobilů prezentovaných na veletrzích po celém světě – od ladění specifikací jednotlivých modelů pro konkrétní výstavy, přes jejich tracking ve výrobě, kvalitativní a designové přejímky s nejvyšším managementem Audi, logistiku, přípravu, řešení případných potíží během samotných prezentací a následně i zpětnou logistiku. Podílel se mimo jiné na přípravě vozů pro veletrhy v Šanghaji, Detroitu, New Yorku a na domácí IAA tehdy ještě ve Frankfurtu nad Mohanem. Přes půl roku pak ještě strávil i v centrále mateřského Volkswagenu ve Wolfsburgu, konkrétně v oddělení produktového marketingu modelu Touareg.

Po návratu z Wolfsburgu dostal nabídku pokračovat ve Škodovce, která byla pověřena vývojem současné generace modelu VW Passat ve spojení se Škodou Superb. Dostal se tak k pozici v oddělení technického doprovodu vývoje a zkoušek. V zásadě dohlížel na vývoj a testování výše uvedených vozů a mohl tak zažít nejen jejich vývoj ve virtuálním prostředí, ale pak během testovacích, prezentačních a management jízd projet nejen téměř celou Evropu, ale doslova půl světa – od mrazivého Laponska až po horkou Arizonu či Jihoafrickou republiku.

Návrh bez názvu-7.png

Po uvedení těchto modelů do sériové výroby přestoupil víceméně na svou současnou pozici, která je dělena mezi VW a Škodu – kde dohlíží na zkoušky vozů platforem MQB a MEB a na efektivní spolupráci mezi oběma značkami právě z hlediska zkoušek celého vozu. Je to tedy hodně o komunikaci a hledání vzájemných kompromisů. Nicméně i zde se mimo četná jednání najde prostor se řady jízd a zkoušek účastnit osobně, což je příjemné zpestření.

IMG_6009.jpeg

Ve volném čase rád cestuje, věnuje se focení automobilových a motocyklových závodů, psaní o nich a zajímá se o historii automobilismu a motorsportu, včetně veteránů.

Pamatujete si, co Vás přesvědčilo ke studiu na Škoda Auto Vysoké škole (ŠAVŠ)?

Byla to především možnost skloubení akademického a praktického života. Také i fakt, že řada vyučujících pocházela přímo z firem (nejen automotive), a tak naše přednášky dost často obohacovali příklady a situacemi ze svých profesních zkušeností. A praktické zkušenosti jsou přece to nejcennější!

Byl pro Vás už samotný průběh studia odrazovým můstkem do praxe?

Myslím, že ano. Během studia i zahraničních pobytů si člověk udělá řadu kontaktů, které následně využije i v pracovním životě. A nejinak tomu bylo a je i v mém případě – ostatně pro VW Group jsem na fulltime pracoval už na VŠ. Stejně tak to měla i řada mých „spolužáků“, což myslím bylo pro všechny super. 

Který z předmětů nebo vyučujících pro Vás byl během studia výjimečný?

Tohle je hodně těžká otázka. Předmětů jsme měli skutečně hodně – od těch technických až po ekonomické, přičemž ze spousty z nich si člověk toho do života odnese opravdu hodně. Obecně bych ale řekl, že mezi nejdůležitější znalosti v životě patří jazyky – bez schopnosti komunikovat s lidmi po celém světě bych svou práci mohl dělat jen s velkými obtížemi a nemohl plně využít své odborné znalosti a dovednosti.

Je nějaká zajímavá nebo úsměvná situace z dob studia, která Vám utkvěla v paměti?

Těch by bylo! Jen ty opravdu nejzábavnější se udály až po vyučování se spolužáky a asi není úplně vhodné, je zde publikovat. :D 

V lednu 2025 jste ve společnosti Volkswagen AG převzal pozici „Project Manager of the Complete Vehicle Testing & Verification“. Jaká je Vaše aktuální náplň práce v této roli a jaké hlavní výzvy přináší? Vidíte v současné době i nějakou jinou oblast nebo směr v automobilovém průmyslu, která by Vás v budoucnu profesně lákala?

O svojí současné pozici ve VW říkám, že jsem takovým velvyslancem škodováckého oddělení EI – tedy vývoje celého vozu – v koncernu. Snažím se hájit zájmy Škodovky a usnadňovat spolupráci značek tzv. Brand Group Core, kam patří velkoobjemové značky VW Group, právě na poli vývoje a zkoušek celého vozu. Zde mi do gesce spadly i elektrické vozy, což je pro mě určitě moc zajímavá zkušenost. A právě ani na této pozici se neobejdu bez zmíněných jazykových a komunikačních dovedností – na denní bázi jednáme s kolegy z celého světa od České republiky přes Německo až po zástupce z VW Mexiko.

Největší výzvou je fokus na synergie a spolupráci. Ostatně každá ze značek skupinky BGC se během vývoje svých modelů potýká s podobnými problémy a naším cílem nyní je, abychom tyto problémy a současné výzvy řešili společně a s co největší efektivitou.

A pokud bych si měl vybrat nějakou jinou oblast, která by mě lákala? Zřejmě bych znovu zkusil motorsport.

Jaké přání byste ŠAVŠ věnoval do dalších let?

ŠAVŠ bych do dalších let popřál především mnoho dalších spokojených absolventů, kteří se v dnešním neskutečně dynamickém světě díky svým zkušenostem a znalostem neztratí, a také udržení úrovně, kterou tato škola během uplynulého čtvrtstoletí nastavila.

IMG_6390.jpg