04.12.2025
Jak lidé v Česku přemýšlejí o elektromobilech? Co jim brání v jejich větším rozšíření a odkud čerpají informace? Na tyto i další otázky hledali odpovědi tři studenti Škoda Auto Vysoké školy Veronika, František a Zdeněk v rámci projektu Akceptace elektromobility českými spotřebiteli.
Jejich výzkum se zaměřil na dobíjecí infrastrukturu, marketing elektromobility a bariéry, které brání širšímu přijetí elektrických vozidel. Studenti zkoumali, jak se liší preference podle věku, které informace lidé aktivně vyhledávají i co je naopak odrazuje.
Každý z nich se do projektu zapojil po svém. Počínaje literární rešerší a desk research, přes návrh výzkumných otázek, až po analýzu dat a přípravu odborného článku. Studenti své výsledky následně prezentovali na mezinárodní konferenci Marketing&Media.
Jejich práce je důkazem, že studentská věda na ŠAVŠ není jen teorie, ale skutečná příležitost zapojit se do aktuálních témat, prezentovat výsledky odborné veřejnosti a získat zkušenosti, které mají reálný dopad.
Co studentům zapojení do projektu přineslo za zkušenosti, a které z nich byly ty nejzajímavější?
- „Buďte zvídaví a aktivní. Když máte o něco zájem, ŠAVŠ vám to dokáže nabídnout,“ shrnuje František.
- „Nebojte se vystoupit ze své komfortní zóny. Možná objevíte něco, co vás začne opravdu bavit,“ doplňuje Zdeněk.
- Veronika upozorňuje na význam aktuálních dat: „Lidi zajímá, odkud informace o elektromobilech berou a jak se liší jejich preference mezi generacemi.“
Kompletní rozhovor si přečtěte ZDE.
Zajímáte se o vědu a máte také chuť se do projektů v rámci výzkumu zapojit? Zjistěte si více!